Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

Να δίνονται στην δημοσιότητα τα στοιχεία των ιδιοκτητών εισπρακτικών εταιρειών


 Τα εργαλεία των σύγχρονων Σάϊλοκ, οι εισπρακτικές εταιρείες, κατ'ευφημισμόν «εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών», υπό το καθεστώς της ανωνυμίας, προβαίνουν σε συνεχείς παραβιάσεις της νομοθεσίας, στην προσπάθειά τους να εισπράξουν χρέη για λογαριασμό χρηματοπιστωτικών φορέων που δάνειζαν σε πολίτες με την ίδια αντίληψη απληστείας που δάνειζαν οι ξένοι την Ελλάδα. 
Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ΑΠΠΔ), όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος» που γίνεται καθημερινά δέκτης εκατοντάδων παραπόνων απελπισμένων οφειλετών υπέβαλε παρατηρήσεις προς τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για βελτίωση του νομοσχεδίου της που φιλοδοξεί να καταστήσει αποτελεσματικότερο το θεσμικό πλαίσιο προστασίας των οφειλετών από αθέμιτες εισπρακτικές μεθοδεύσεις.
Πρoειδοποιώντας με κυρώσεις η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων περιγράφει με μαύρα χρώματα τη σωρεία καταγγελιών που συγκεντρώνει για απαράδεκτες οχλήσεις οφειλών, αναφέροντας μεταξύ άλλων:

Την πρακτική υπαλλήλων των «εταιρειών ενημέρωσης» να τηλεφωνούν οπουδήποτε και με ιδιαίτερη συχνότητα στους οφειλέτες, ακολουθώντας αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές, όπως έντονο και επιθετικό ύφος προς τους οφειλέτες, με απειλές μέχρι σημείου εκβιασμού ότι θα κατάσχουν περιουσιακά τους στοιχεία, θα ενημερώσουν συγγενικά τους πρόσωπα, θα στείλουν εξώδικα για τις οφειλές τους στην εργασία τους.

Τις συνεχείς τηλεφωνικές οχλήσεις για παράνομες χρεώσεις που αφορούν χρηματικά ποσά που προέκυψαν από Γενικούς Όρους Συναλλαγών, οι οποίοι όμως κρίθηκαν καταχρηστικοί, με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.
Τις εσφαλμένες οχλήσεις (π.χ. λόγω συνωνυμίας) στην απέλπιδα προσπάθεια εντοπισμού των οφειλετών, καθώς και τις συνεχείς οχλήσεις στην εργασία τους με ενημέρωση συναδέλφων ή προϊσταμένων τους για την οφειλή τους ή σε συγγενείς τους, ενημερώνοντάς τους για τη δυσχερή οικονομική τους κατάσταση.

Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν καταστραφεί επειδή οι συγκεκριμένοι αλήτες έχουν ενημερώσει συνεργάτες τους ή συγγενικά τους πρόσωπα για οφειλές 1000 ή 1500 ευρώ! Η επικοινωνία στον εργασιακό χώρο του οφειλέτη επιτρέπεται εφόσον είναι ο μοναδικός αριθμός επικοινωνίας που έχει δώσει και υπό την προϋπόθεση ότι δεν γίνεται σε κανέναν τρίτο γνωστά η οφειλή και το περιεχόμενο της συνομιλίας.
Εμείς προτείνουμε κάτι άλλο: Να κοινοποιούνται τα στοιχεία των ιδιοκτητών των συγκεκριμένων εταιρειών. Όνομα, έδρα, κατοικία ιδιοκτήτη ή μετόχων. Για να δούμε "πόσα απίδια βάζει ο σάκκος"...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου